piątek, 29 kwietnia 2016

ORGANIZACJA CZASU

Hejkaa! ♥

Post miał się pojawić w środę, jak pisałam w poprzednim poście, ale niestety mi się nie udało, dlatego jest dzisiaj. :) W końcu! Tak długo pisany i planowany wpis o organizacji opublikowany! :D 
Zapraszam! ;*




 ZNAJDŹ SWÓJ WŁASNY SPOSÓB, ALE INSPIRUJ SIĘ

Ja znalazłam swój dopiero teraz, po kilku latach poszukiwań i poznawania samej siebie, własnych oczekiwań. Każdy z nas jest inny, ma inne potrzeby, na co innego pragnie przeznaczyć swój czas, dlatego to od nas samych zależy w jaki sposób się ogarniemy i zorganizujemy. Ale możemy czerpać inspiracje! Zapożyczanie całego sposobu innych jest błędem, gdyż po prostu (przynajmniej w moim wypadku), jest stratą czasu, ale jak to mówią - "Człowiek uczy się na błędach". Zamiast wykorzystywać cały sposób, zrób to na swoich własnych warunkach, odrzuć to co Ci nie pasuje, a pozostaw to, co odpowiada Ci w stu procentach, tak stworzysz swój własny, niezawodny sposób. :)



ZNAJDŹ CZAS NA RELAKS, NIE PLANUJ DNIA CO DO MINUTY

Nie chodzi o to, żeby każdą minutę dnia poświęcać nauce, czy organizować swój czas co do minuty, czy sekundy. Spontaniczność też jest dobra, tylko tak jak we wszystkim trzeba znać umiar. Zamiast organizować czas co do minuty każdego dnia, rób listy "to do". Tzn. zamiast pisać coś w stylu: 
15:00 nauka historii
16:00 nauka matematyki
itp., to zrób listę "to do" i napisz obok zadań ile maksymalnie może Ci ono zająć czasu,a potem wziąć się po prostu do roboty! :D   Np.:
1. Nauczyć się historii na kartkówkę. 40 minut
2. Zajęcia dodatkowe. 1h 

Oczywiście, każdy jest inny i ma inne priorytety, czy preferencje, ale mi to dużo ułatwiło. Nie stresuje się wtedy,że na coś nie starczy mi czasu, czy nie myślę, że o tej godzinie muszę wziąć się za naukę, wyjątek jest wtedy, gdy coś musimy zrobić o danej godzinie, wtedy to już trzeba zapisać. :) 


PORZĄDEK

To niezwykle proste, a tak często zapominane to właśnie porządek. Jest to bardzo ważne, lepiej jest się odnaleźć we wszystkim, a poza tym to chyba całkiem normalne. ;) Gdy jest czysto to po prostu lepiej się myśli i pracuje, a wszystko robi się 100 razy szybciej. 



SYSTEMATYCZNOŚĆ

To jest chyba najważniejsza część organizacji. Bez systematyczności nie zdziałamy nic. To jest tak jak mycie zębów, tak samo w organizowaniu, sprzątaniu itd. trzeba być systematycznym. Chyba nie muszę tu już nic dodawać. :)



NIE PLANUJ DUŻEJ ILOŚCI OBOWIĄZKÓW NA JEDEN DZIEŃ

To nic nie da, a tylko będziemy myśleć o natłoku tych obowiązków, a i tak większość przepiszemy na kolejny dzień, dlatego lepiej planować na dany dzień mniej obowiązków, a zrobić więcej. ^.^



POKONANIE LENISTWA

Bez tego to już nie zdziałamy nic, choćby nie wiem, jak doskonale rozpisali plan dnia, bez naszych chęci i silnej woli, żeby wykonać te obowiązki, nic nie zrobimy. Bez tego ani rusz. Więc zamiast narzekać, że nie masz czasu, po prostu weź w końcu coś z tym zrób! Walcz i wygraj z lenistwem! :) (To ostatnie zdanie zabrzmiało, jak z jakiejś reklamy :D ) 

Zdjęcia: we♥it

To już wszystkie moje porady dotyczące organizacji czasu. O większości z nich pewnie już gdzieś słyszeliście, nie są one jakieś spektakularne, ale może zawsze coś wniosą do Waszego planowania. :) Możecie pisać, czy wykorzystacie jakiś mój sposób, a także podawać swoje sprawdzone, chętnie poczytam. :) 

Bay ♥

21 komentarzy:

  1. Zawsze chciałam tak sobie wszystko planować itp ale zbytnio nie umiałam się do tego zabrać :( napewno od przyszłego roku sie zabiorę za takie planowanie

    Zapraszam na mój blog- KLIK

    OdpowiedzUsuń
  2. mega przydatny post ! :)

    swinkakloska.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Organizacja czasu to podstawa! :) Super post :)
    Obserwuje i zapraszam do siebie :)

    http://garderobelove.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Zawsze miałam problemy z byciem systematyczną i coś czuję, że raczej nie ulegnie to zmianie w najbliższej przyszłości. Trudno, trzeba się starać :)
    Pozdrawiam
    http://welcome-to-my-little-big-world.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja nie lubię mieć ściśle zaplanowanego czasu co do minuty, bo wtedy mnie to przytłacza ;c
    http://lone-gunmens.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Post motywujący i pomocny. Postaram sie korzystać z twoich rad
    FrechFriesSmile

    OdpowiedzUsuń
  7. uwielbiam takie fotki z serii organizacja czasu :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Swietne porady! Spróbuję zastosować ;) Kiedy czytałam o pokonaniu lenistwa, zachęciłaś mnie, abym odrobiła wszystkie lekcje jutro, by nie mieć dużo na wolne dni :)
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie. Ja również umieszczam na swoim blogu poradniki. Na razie tylko pojawiły się rady na spanie oraz triki, dzięki którym możemy poprawić oceny ;)

    http://myslacinaczej29741.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. uwielbiam organizować sobie czas, używam kalendarza i wszystko dzięki niemu pamiętam!
    http://etworek.blogspot.com/2016/04/4-zamowienie-z-cocolitapl-cz1.html

    OdpowiedzUsuń
  10. Dobrze, że wpadłam na ten post. Aktualnie czeka mnie sporo nauki, więc majówkę będę musiała wykorzystać maksymalnie, takie rady na pewno mi pomogą :) Pozdrawiam!

    lublins.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Super post Kochana:)
    Miłego weekendu :*

    OdpowiedzUsuń
  12. Dzięki tym zdjęciom, chyba sama bardziej zacznę się przykładać do robienia takich notatek!

    Mój blog✿

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja od jakiegoś czasu żyję tak, że przynajmniej pół dnia mam zaplanowane a następne pół już nie ;)
    I nie zgadzam się, ze jesteśmy pokoleniem lenistwa ;)

    Mój blog - Klik. Zapraszam! ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ciekawy porady na organizację czasu. :) Mi czasu zazwyczaj starcza na wszystko, chociaż są dni, kiedy natłok zajęć szkolnych mnie wykańcza.
    http://everything-by-me.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. Organizacja jest bardzo dobra, bez tego ani rusz :) OBSERWUJE!

    http://istotaludzkaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. wszyscy o tym piszą, a ja wciąż sobie nucę piosenkę arki noego "mamy czas, mamy czas.. czas nie goni nas''
    wszystko zrobię, ale bez pośpiechu ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Ojj ja jakbym sobie nie pisała wszytskiego po notatkach i kalendarzach to bym połowy rzeczy zapomniała! Organizacja to jednak bardzo dobry pomysł :D

    Zapraszam do siebie ;) -> nowy post!
    MÓJ BLOG-KLIIK

    OdpowiedzUsuń
  18. Jeśli chodzi o mnie to nie mam problemu z organizacją
    Pozdrawiam,Madda
    blog ->klik

    OdpowiedzUsuń
  19. Dla mnie pokonanie lenistwa to chyba najtrudniejsze zadanie! :)
    Super post! :))

    metrdwadziescia-w-kapeluszu.blogspot.com :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Good post, have a good day

    http://elegant-e.blogspot.com/
    https://www.instagram.com/elegant_e_blog/

    OdpowiedzUsuń
  21. Napisałaś o bardzo ważnych radach!
    Najważniejsze, aby być systematycznym oraz nie odkładać niczego na później :)
    Bardzo ciekawy post, myślę, że wielu nastolatków ma problem z organizacją :)

    http://live-telepathically.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

♥Dziękuję za odwiedziny♥
♥ Zostaw linka do swojego bloga a na pewno zajrzę! ♥
♥Nie toleruję spamu♥

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia